КАФЕДРА СВІТОВОЇ ФІЛОСОФІЇ ТА ЕСТЕТИКИ
Східноукраїнський національний університет ім. В.Даля

українська

русский

english

Монографії
Суханцева В.К. Музыка как мир человека. От идеи вселенной – к философии музыки. – К.: Факт, 2000. – 176 с.
ISBN 966-7274-54-3
Что есть музыка и каков ее действительный генезис в контексте антропологического принципа? Каково проистекание музыкального сквозь пространства доистории и историческое время? Что делает ее, музыку, подлинно человеческим миром? Перечисленные вопросы – основная проблематика книги доктора философских наук, профессора Виктории Константиновны Суханцевой. Подлинная сложность этого исследования заключена в поразительном обстоятельстве: Целое, к постижению которого в самоотверженном отчаянии стремятся физика, философия и космология, уже вверяло себя человеку. Но до разгадки произведений гениальных композиторов не ближе, чем до экспериментального подтверждения идеи Вселенной.
Суханцева В.К. Категория времени в музыкальной культуре. – К.: Лыбидь, 1990. – 184 с.
ISBN 5-11-1774-3.
В монографии осуществляется философско-культурологический анализ темпоральных процессов в музыке. Выделяются наиболее устойчивые исторически сложившиеся типы временных моделей в музыкальном процессе. Исследуются взаимосвязи в системах: "время – музыкальный стиль", "время – музыкальный образ", "время – музыкальная форма". Впервые выдвигается конецпция эпохального ритмо-интонационного комплекса как "носителя" времени в музыкальной культуре, в связи с чем с гносеологических позиций раскрывается феномен музыкальной ритмо-интонации.
Для научных работников, преподавателей, студентов.
Суханцева, Виктория Метафизика культуры. – К.: Факт, 2006. – 368 с.
ISBN 966-359-112-9.
Эта книга о философии культуры в ее личностном измерении. О тех фигурах и голосах, которые олицетворяют культуру в столетиях и, порой, платят за это трагическую цену. По мнению автора, доктора философских наук, профессора Виктории Константиновны Суханцевой, культура может иметь только персонифицированное состояние, когда каждый из живущих берет на себя гигантский груз памяти и ответственности. Тогда этот живущий становится действующим лицом истории. Культура и трагедия, культура и память, культура и выбор пути – основания самой культуры и, в тоже время, основания глубочайшей тайны, скрытой за массивом культурного бытия. Тайны метафизики самой культуры и породившего ее человечества.
Малахов В. А. Етика: Курс лекцій. Навч. посібник. – 4-те вид. – К.: Либідь, 2002. - 384 с.
ISВN 966-06-0266-9
У посібнику розглядається мораль як суспільне явище, як феномен культури та як форма світовідношення, висвітлюється моральна проблематика людської свідомості, діяльності й спілкування. Розкриваються внутрішні, екзистенційні аспекти моральності, питання добра і зла, відповідальності, сенсу життя, щастя, справедливості, любові. Аналізується низка актуальних етичних проблем зокрема співвідношений моралі й права, моралі й політики, національних і загальнолюдських моральних цінностей. Для студентів вищих навчальних закладів.
Виктор Малахов. Уязвимость любви. – К.: ДУХ І ЛІТЕРА, 2005. – 560 С.
ISВN 966-7888-93-2
В предлагаемой вниманию читателя книге собраны статьи и эссе, посвященные проблемам философии диалога, этики, истории философской мысли, а также публицистика и опыты в области художественно-философской прозы. Материалы сборника объединены темой любви как неистребимой возможности бытия, столь же значимой для философского размышления, как и для обычной человеческой жизни. Именно любовь, как она дана современному человеку, заставляет нас в полной мере постигать всю уязвимость, хрупкость человеческого существования – и она же позволяет нам ощущать жизнь, озаренную ее светом, как «обыкновенное чудо», нечаянную радость, которую так трудно и так важно сберечь.
Малахов Віктор. Етика спілкування: Навч. Посібник. – К.: Либідь, 2006. – 400 с.
ISВN 966-06-0417-3
У посібнику розглядається етична проблематика людського спілкування на прикладі найважливіших підходів до неї в давній та сучасній філософській думці. Читач запрошується до осмислення і зіставлення етичних аспектів концепцій М. Бубера, К. Ясперса, Ж.-П. Сартра, Г. Батищева, Е. Левінаса, та інших мислителів.
Окреслюються ключові, наскрізні теми, що визначають концептуальний каркас етики спілкування в цілому. Це – співвідношення діалогу й екзистенціальної комунікації, відкритості іншим і власної ідентичності, «Другого» і «Третього» як особливих позицій у людських взаєминах, слова і мовчання, справедливості й любові. Розкривається першочергове значення морально-етичної проблематики спілкування для нашого сьогодення. Для студентів вищих навчальних закладів.
Малахов Віктор. Право бути собою. – К.: ДІХ І ЛІТЕРА, 2008. – 336 с.
ISВN 978-966-378-080-1
Буття собою – наскрізний мотив пропонованої збірки розвідок та есеїв. Цей мотив об’єднує низку нарисів з давньої і новітньої історії думки, зумовлює характер зображення героїв цих нарисів, від Григорія Сковороди до постатей вітчизняних філософів ХХ – ХХI ст., відлунює в тематиці вміщених у книзі студій з етики, визначає спрямованість власних роздумів автора. Під цим кутом зору висвітлюється широке коло питань - від засадничих філософсько-етичних проблем до різноманітних конкретних аспектів людського досвіду сьогодення.
Для тих, хто цікавиться проблемами духовно-моралісного самовизначення сучасної особистості.
Мізіна Л.Б. Естетична інтерпретаціїя історії мистецтва: сучасне бачення. – Луганськ: Вид-во СНУ ім.. В.Даля, 2006. – 200 с.
ISВN 966-590-604-6
У монографії досліджуються проблеми теоретико-естетичної інтерпретації історії мистецтва, здійснюється аналіз потенційних можливостей понятійно-категоріального апарату естетики з урахуванням смислової рухливості тих категорій, котрі є вихідними для розкриття естетичної сутності та механізму історійко-художнього процесу, його спрямованості, стильової, видової та жанрової характеристики: «почуттєве» і «самопочуття», «мета» і «засіб», «вид» і «жанр» та інш.
Для фахівців у галузі естетики, філософії, культурології, мистецтвознавства та всіх, хто цікавиться історією мистецтва.
Москалюк В.М. Мова як естетичний простір української культури. – Луганськ: вид-во СНУ ім. В. Даля, 2008. – 260 с.
ISВN 978-966-590-696-4
У монографії досліджується феномен мови як естетичного простору української культури, філософсько-естетичні аспекти мови як явища буття, складові мовного соціокоду як естетичних засад соціального буття. Автором проаналізоване антиестетичне явище лінгвоциту, котрий призвів до кризи естетичної свідомості українства, формування казенної офіційної культури замість самобутньої, народної. У монографії мова постає як Боготвірний і людський феномен, в якому поєднані висока духовна інтенція і самобутня форма виявлення.
Монографічне дослідження звернене до фахівців у галузі естетики, філософії, культурології, лінгвістики, етнографії та широкого загалу читачів, котрі є небайдужими до культури та історії України.
Шелюто В. М. Естезис сакрального: Монографія. – Луганськ: Вид – во СНУ ім.. В. Даля, 2007. – 276 с.
ISBN 978-966-590-637-7
У монографії досліджується проблема сакрального в естетичному процесі, подано теоретико-естетичні інтерпретації категорії сакрального в історії мистецтва, здійснюється аналіз категоріального апарату естетики з урахуванням значення категорії сакрального, яка є важливою для розкриття сутності естетичної свідомості та механізму історійко-художнього процесу, його спрямованості, стильової, видової та жанрової характеристики. У монографії розглянуто медіатори сакрального і естетичному процесі, зокрема знак, слово, символ, міф. Розкрито проблему де сакралізації сучасної естетики в постмодернізмі.
Призначена для фахівців у галузі естетики, релігієзнавства, філософії, культурології, мистецтвознавства та всіх, хто цікавиться історією мистецтва.
Капічіна О.О. Музичний естезис як феномен культури: Монографія. – Луганськ: Вид-во СНУ ім. В.Даля, 2008. - 112 с.
ISВN 978-966-590-698-8
У монографії досліджується проблема музичного естезису який в широкому розумінні свого значення є феноменом культури. Здійснюється аналіз низки філософсько-естетичних проблем, пов'язаних з діалектичним розвитком складових музичного естезису, тобто його структурою, аналізуються три актуальних стана музичного естезису: об'єктивний, суб'єктивний та інтерсуб’єктивний. Музичний естезис – це, в першу чергу, точка єднання, діалог музичного і людського, простір інтерсуб'єктивності як діалог "Я-Ти", що має місце в культурному бутті.
Призначена для фахівців у галузі естетики, філософії, культурології, мистецтвознавства та всіх, хто цікавиться проблемами мистецтва
Нагорний Б.Г., Яковенко М.Л., Яковеноко А.В. Студентство і сучасність. – К.: Арістей, 2005. – 164 с.
ISВN 966-8458-57-5
У книзі автори торкаються як досить досліджуваних проблем (ціннісні орієнтації студентської молоді, мотивації до навчання у ВНЗ), знаходячи для себе і, сподіваємося, для читачів нові аспекти і проблеми, що їх ставить життя, так і претендують на нестандартне бачення спектрів реалізації інноваційної активності студентства – нашої гордості, надії, майбутнього.
Усіх, хто зацікавиться, автори запрошують до діалогу, до сумісного пошуку вирішення тих соціальних проблем, які висвітлені у даній книзі. Видання розраховане на професійних соціологів, викладачів, студентів, широке коло читачів, обізнаних у соціальній проблематиці, усіх зацікавлених особливостями становлення молодого покоління молодої держави.
Лустенко А.Ю. Універсум історії: Монографія. – Луганськ: Вид – во СНУ ім. В.Даля, 2004. – 84 с.
ISВN 966-590-455-8
Фундаментальною проблемою, рішення котрої є тотожнім встановленню кореневої засади будь-якого історіософського мислення – це здійснити у понятті розширення меж історичного – до границі людського буття. Монографія містить спробу збудувати систему пізнання історії, що фундується на такому теоретичному витоку. Підіймається проблема ряду головних реалій історичного буття, у поступовому розкритті котрих здійснюється діалектика історії.
Для наукових працівників, викладачів, студентів та всіх, хто цікавиться ходом історії та засадами мислення про історію.
Лустенко А.Ю. Хронотоп Київської Русі як соціокультурний феномен: Монографія. – Луганськ: Вид – во СНУ ім. В.Даля, 2006. – 112 с.
ISВN 966-590-438-8
Монографія містить результати дослідження просторового та часового образу, притаманного культурі Київської Русі. Формування хронотопу автор розкриває як процес, що водночас триває на ряді рівнів змісту. Хронотоп як феноменологічний предмет вбирає в себе досвід культурного функціонування різних ланок світо відношення: сакрального та профанного, інваріантного та варіативного, християнської та язичницької онтології, філософії історії, метафізики влади. Приділяється увага сінергетичному аспекту утворення та функціонування соціокультури. Хронотоп Київської Русі аналізується у контексті фундаментальних координат середньовічної духовності Заходу та Сходу.
Для наукових працівників, викладачів, студентів та всіх, хто цікавиться проблемами історії вітчизняної культури та філософії.
Жулий Т.Б. Кружковая работа. – К.: Радянська школа, 1988. – 120 с.
Пособие для учителей-словесников и студентов филологов предлагает учителю краткие теоретические сведения о принципах, методах и формах организации систематической и системной работы по русскому языку во внеурочное время. В пособие включены практические материалы для кружковой работы, ориентирующие организатора на оптимизацию лингвистических интересов школьников, на развитие их познавательных способностей, расширение культурологического знания.
Жулий Т.Б. Лингвистические игры. – Издание 2-е, испр., доп. – Луганск: Янтарь, 2002. – 92 с.: ил.
ISВN 966-678-009-7
В пособии читатели найдут занимательные задания, словесные игры, участие в которых не только укрепит лингвистические знания, но и повысит уровень коммуникативной компетенции.
Эта книга адресована всем учителям-словесникам, учащимся 5-9 классов, их родителям и может быть использована на уроках и во внеклассной работе.
Т. Жулий, И.Постникова, В.Швырка. Красноречие искусства. Сценарии внеклассных занятий по искусству и словесности. - Луганск: Янтарь, 2003. – 120 с.: ил.
ISВN 966-678-112-3
В этой книге читатель познакомится со сценариями заседаний Клуба любителей искусства, на которых в занимательной и популярной форме рассказывается о живописи, музыке. Одновременно учащиеся проверяют себя в искусстве красноречия.
Материалы пособия могут быть использованы учителями-предметниками и классными руководителями на уроке и во внеурочное время.
Жулий Т.Б., Постникова И.И., Швырка В.Н. Сценарии литературных вечеров. В 2-х частях. – М.: Школьная пресса, 2006. – 80 с. – («Русский язык и литература в школе – приложение к журналу «Русская словесность»; Вып. 26).
ISВN 5-9219-0534-8
В книге собраны сценарии литературных вечеров и КВН, помогающие закрепить и развить знания учащихся в области литературы и искусства. Участие школьников в этих небольших спектаклях в роли действующих лиц или зрителей способствует лучшему усвоению знаний, полученных в процессе основных занятий, развивает творческое начало, коммуникативность и многие другие полезные качества.
Пособие ориентировано на учащихся средних и старших классов и предназначено для учителей, руководителей литературных кружков и студий, педагогов дополнительного образования.
Жулий Т.Б. Урок. Урок? Урок! – Луганск: Янтарь. – 44 с.: ил.
ISВN 966-7607-48-8
Учебно-методическое пособие предназначено учителям-словесникам, учащимся общеобразовательных школ и школ нового типа.
В пособие включены 4 нестандартных урока по темам «Язык как развивающееся явление», «Язык как средство общения», «Культура речи: речь и этикет» и «Словообразование имен существительных (на материале топонимики Луганщины)».
Жулий Т., Теплицкая О. Сказки и были…Лингвистические миниатюры. – 2-е излание, перераб. и доп. – Луганск: Янтарь, 2003. – 124 с.
ISВN 5-7707-7885-7
Пособие включает уникальные лингвистические рассказы, связанные с разными разделами языкознания. Методические рекомендации, предложенные авторами, помогут использовать материал миниатюры как учебный текст.
Книга адресована учащимся и преподавателям русского языка всех типов учебных заведений.
Жулий Т., Чжан На. Общаемся непринужденно: Пособие по русскому языку для студентов-китайцев. Начало. – Луганск: Альма-матер, 2006. – 140 с.
Пособие адресовано студентам-китайцам, начинающим изучать русский язык, и их преподавателям. Книга содержит двуязычный словар, діалоги и тексты, в том числе страноведческого характера. Материал иллюстрируется фотографиями, что помогает обучающимся в построении диалогов.
Ильченко В.И., Шелюто В. М. Кризис современного мировоззрения и проблема сакрального. – Луганск: «Глобус», 2000. – 124 с.
ISBN 966-617-046-9
В монографии предпринята попытка исследования проблемы сакрального. В работе дается типология сакрального, характеризуется проявление сакрального в религиях, культурах разных народов, исследуется символ, слово, миф как формы проявления сакрального. Затрагивается проблема сакрального в политике, праве, педагогике.
Работа будет интересна всем, кто занимается гуманитарными проблемами.
Ильченко В.И., Шелюто В. М. Феномен сакрального в историко-культурном пространстве. – Киев: АО «ИТН», 2002. – 325 с. и ил.
ISBN 966-617-079-5
Данная монография расширяет проблематику, понятую в предыдущей монографии «Кризис современного мировоззрения и проблема сакрального» (2000 г.).
В представленной вниманию читателей работе говорится о современной духовной ситуации, связанной с кризисом философского, религиозного и научного мировоззрения, рассматривается проблема соотношения между научным и религиозным познанием, дается понятие феномена сакрального и его типология. В данной книге предпринимается попытка разработать на основе христианских ценностей сакральную педагогику.
Работа выполнена на стыке наук, культур, религий и адресуется всем, кто интересуется проблемами философии, истории, религиоведения, культурологи, права и педагогики.

Hosted by uCoz